Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kippe ei allergie en mexicaanse griepprik vraag

  • Anoniem

    Hallo, wij hebben een oproep gekregen zoals zovelen om onze 2 kinderen ( van de 3) te laten inenten tegen de mexicaanse griep.

    Beiden hebben altijd flinke astma gehad en zijn nu een periode medicijn vrij.

    Maar 1 van beide kinderen heeft een allergie voor ei….Nu hoor ik van andere ouders dat ze niet ingeent mogen worden vanwege die allergie…

    Weet iemand hier iets meer van?

    Ik ga morgen de kinderarts toch maar even bellen, ik twijfel nu enorm.

  • zonnig

    Laat u vooral goed en objectief informeren.

    Een arts is “helaas” niet altijd objectief omdat deze wordt beloond door farmaceutische bedrijven voor het geven van bepaalde adviezen.

  • Anoniem

    zonnig Schreef:

    ——————————————————-

    > Laat u vooral goed en objectief informeren.

    >

    > Een arts is “helaas” niet altijd objectief omdat

    > deze wordt beloond door farmaceutische bedrijven

    > voor het geven van bepaalde adviezen.

    Dat begrijp ik…Ik wil dus morgen de ka bellen, maar vraag me af of het nuttig is ook de GGD te bellen voor informatie?

  • Ludo (callcenter)

    Meld het in ieder geval voordat de kinderen het vaccin ontvangen.

    In ieder geval kunnen er ei-sporen zitten in het vaccin tegen de Gele koorts (is alleen nodig als je naar het buitenland gaat)

  • judith

    Zit in zelfde situatie en heb net PB51 gebeld. Ze zeggen NIET vaccineren. Zowel bij erge allergie (anafylactische shock) als milde varianten.

    Judith

  • Issy

    Hallo

    Mijn zoontje van 2 heeft ook een kippe-ei-allergie. Ik werd vandaag gebeld door het AMC (daar is mijn zoontje getest voor zijn allergie) dat als ik er voor kies om hem in te laten enten dat alleen in het ziekenhuis mag gebeuren. Hij mag de vaccinatie dus niet bij de huisarts of GGD krijgen! Dit in verband met een mogelijke allergische reactie. Mij is tevens verteld dat mijn zoontje geen anafylactische shock kan krijgen van de vaccinatie omdat hij die bij de testvoedingen in het AMC ook niet heeft gehad. De testvoedingen bevatten namelijk meer kippenei-eiwitten dan dat er in het vaccin zitten.

  • marsha van tessel

    hallo met marsha uit maarssenbroek. wij hebben toevallig vandaag ook advies gevraagt aan de huisarts die zei NIET inenten. Dit is in overleg gegaan met het ziekenhuis wkz omdat de gevolgen erger zijn van de kippeneiallergie dan de mex. griep.ik hoop dat je hier iets aan heb.

  • Bart

    Hallo,

    het klopt dat bij eiwit allergie de inenting tegen de mexicaanse griep niet mag plaatsvinden.

    Ik val in de risicogroep en heb mij bij mijn huisarts gemeld voor de inenting. Ik woon in Duitsland en daar moet je voor de inenting een formulier doorlezen waarin alle voor en tegens vermeld staan en bij welke allergien je niet mag worden ingeent. Bij eiwit allergie mag je niet ingeent worden. Ik ben zelf allergies voor Gentamicine, zit o.m. in antibiotica, en dat stond bij de lijst met produkten waarbij je niet geent mag worden, ik heb de inenting dan ook niet gekregen.

  • Saskia

    Postbus 51

    www.grieppandemie.nl/Home/Veelgestelde_vragen?nodeId=849#864

  • DavidH

    Mijn zoon van 20 mnd heeft het ook. Ik heb echter nog niet voor elkaar dat ik, net als ouders van 0-5mnd oude babies die ook tot de risicogroep behoren, wel een prik krijg.