Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn kinderen zijn gevaccineerd: wel of geen bijwerkingen?

  • Ludo (callcenter)

    Als je je kind hebt laten vaccineren kan je hier aangeven of je kind last heeft (gehad) van bijwerkingen.

    Deel je ervaring met ouders die nog op zoek zijn naar informatie over het vaccineren. Hoe is het vaccineren bevallen?

    Hoe ging het in zijn werk? (Waar was het?)

    Hoe reageerde je kind?

    En het belangrijkste: heeft je kind last gehad van bijwerkingen?

    Zo ja, wat heb je gedaan? Waar heb je het gemeld en hoe is er op gereageerd?

  • sjakkie

    Mijn dochter (4 jaar) heeft woensdag de prik gehad.

    Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat het een grote choas zou worden, maar pet je af voor de organisatie.

    Het verliep vlekkeloos. Ook mijn dochter vond het geen probleem en prikken was een makkie. Geen kik gegeven.

    Helaas werd zij vanmorgen om 5 uur krijsend wakker. Ze had hele erge pijn in haar prikarm ennnnnn 39.6 koorts

    's morgens wel even de dokter gebeld, en deze gaf aan dat ik het even in de gaten moest houden, en ;s middags moest ik even terugbellen om te zeggen hoe het ging. op dat moment had ze 38.4, dus het leek de goeie kant op te gaan. Ik had alleen nog niet opgehangen op de temperatuur liep weer op naar 39.5

    Hopelijk is morgen alles over.

    Ik twijfel alleen of ik prik 2 wel zal halen. Is het erg als ik deze niet haal?????

  • Paula

    Ik heb gisteren mijn 3 kinderen laten vaccineren, dit ging prima (1 minuut verdriet maar dat hoort er bij)

    Het was keurig geregeld en buiten hadden ze al nergens meer last van.

    Ik laat me niet bang maken door indianenverhalen die ik niet kan controleren.(hoewel ik het wel spannend vindt natuurlijk)

    Succes voor de mensen die nog moeten kiezen. Laat je in ieder geval niet bang maken voor het prik moment, dat viel reuze mee!

  • zonnig

    Als diegene die vaccineert het goed doet mag je er niets van merken.

    Er zit alleen een groot verschil tussen de mensen die vaccineren, het is en blijft handwerk.

  • Mariola

    Mijn docher 8 maanden is op een vrijdagmiddag ingeent, dat verliep goed.

    ZONDAGmiddag werd ze hangerig en huilerig, ‘s avonds bleek een lichte verhoging; ze had moeite met inslaapkomen, veel huilen, en ’s nachts was ze gloeiend heet. Veel wakker geworden, huilen, weer in slaap. Maandagmorgen 37 graden, maar in de loop van de ochtend weer omhoog. Elke luier bevat wel peop, redelijk dun. Ze drinkt en eet minder goed, maar wel wat.

    Vlogens de huisartsenpraktijk hebben veel kinderen dit en het kan wel een week duren. Jammer dat ze dat nergens vooraf vermelden, dan kan je je erop in stlelen (ook met je werk)

  • Lobke

    Hallo,

    Mijn dochter van 9 maanden heeft woensdag middag haar prikje gehaald. De rest van de dag was ze erg moe en lusteloos. Ook erg veel geslapen.

    De donderdagavond ging het mis, van 20.00 tot 02.30 met haar opgezeten, veel huilen en onrustig enz. Ook had ze wat verhoging (minimaal).

    Ik heb haar om 02.00 maar een zetpil gegeven en een half uurtje erna sliep ze eindelijk! Ook de hele vrijdag was ze niet lekker in orde.

    Ze heeft ook vanaf de woensdag tot de vrijdagmiddag amper gegeten en gedronken!

    Ik twijfel of ik wel de 2e spuit ga halen……

    Groetjes Lobke

  • wendy

    mijn zoon en ik zelf heb de prik gehad.

    we hadde beide pijn in de arm na 5 a 7 uurtjes zoiets ,duurde verschillende dagen eer het weg was.

    mijn zoontje heeft een week koorts gehad en verminderde eetlust en moe.

    ik zelf was moe en met vlagen erg misselijk,koppijn ,buikpijn.en pijn in mijn spieren/gewrichten.

    of we nog een 2de halen lig aan het feit hoe erg het heerst.

    gezien mijn dochter van 2 mnd

    succes iedereen.

  • mk

    Mijn dochter heeft nu waarschijnlijk de mexicaanse griep maar als ik dit allemaal lees hebben de kleine kinderen na de vaccinatie haast net zoveel last als de griep zelf.

    Mijn dochter (2) hoest er alleen bij, maar verder ook koorts (dan weer hoog dan weer lager), hangerig, slecht slapen, rillerig etc.

    En ik zou het even goed navragen voor je de 2e prik gaat halen want ze zeggen dat de bijwerkingen dan nog wat ERGER zullen zijn.

    Succes allemaal,

  • sweety

    ik heb een zoon van 2mnd, ik mijn man en dochter van 6 ging de prik halen

    wij hebben na 6 uurtjes last van pijn bij bovenarm,misselijk,en hoofdpijn,alsof wij griep hebben gekregen,

    de volgende dag was mijn dochter aan het overgeven hoofdpijn

    hoge temperatuur was echt niet leuk,daarom ben ik sterk aan het denken als wij de tweede prik gaat halen.

    Is het erg als je de tweede niet haalt?

    mk Schreef;

    ——————————————————-

    > Mijn dochter heeft nu waarschijnlijk de mexicaanse

    > griep maar als ik dit allemaal lees hebben de

    > kleine kinderen na de vaccinatie haast net zoveel

    > last als de griep zelf.

    >

    > Mijn dochter (2) hoest er alleen bij, maar verder

    > ook koorts (dan weer hoog dan weer lager),

    > hangerig, slecht slapen, rillerig etc.

    > En ik zou het even goed navragen voor je de 2e

    > prik gaat halen want ze zeggen dat de bijwerkingen

    > dan nog wat ERGER zullen zijn.

    >

    > Succes allemaal,

  • J. de Groot

    Mijn zoontje van 3,5 jaar heeft gisterenmorgen om 08.30 uur zijn 2e MG prik gehad.

    's Middags was hij erg hangerig en had geen trek in avondeten.

    later op de avond kreeg hij 39,2 graden koorts.

    Vandaag geen koorts meer.