Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Echinaforce, hoe werkt het?

  • Simone Annemarie

    Hoi,

    Ik hoorde dat de pandemie nu officieel voorbij is. Bij ons is er geen griep aan te pas gekomen, veel vitamine C, vroeg naar bed. Ook ben ik ervan overtuigd dat echinaforce ons door de winter heeft geholpen. Weet iemand de werking precies bij griep?

    Groetjes, Simone, Zwolle

  • Nynke54

    Het verhoogd je weerstand. Hoe meer weerstand hoe minder kans op ziek zijn

  • marion61

    Echinaforce is een fytotherapeutisch product dat we in Nederland onder de homeopathische middelen scharen en op de markt wordt gebracht door A. Vogel. Het werkzame middel hierin is Echinacea purpurea, oftewel rode zonnehoed en alcohol. Echinaforce wordt verkocht als oertinctuur. Het verdunnen en potentiëren dat we kennen uit de wereld van de homeopathie is bij dit middel dus niet van toepassing. Echinaforce is ook verkrijgbaar in pilvorm. Een pilletje om verkoudheid te voorkomen dus. Het is al jaren het best verkochte natuurmiddel is Nederland en als je vraagt naar een middel ter voorkoming van verkoudheid zal de tip al snel echinaforce zijn. Ook bestaan er aanverwante middelen die specifiek zijn ter voorkoming van holteontstekingen.

  • katie

    Het verhoogd je weerstand, dus word je minder snel vatbaar voor bacterien. Het kan zijn dat dit je idd geholpen hebt, maar kan ook zijn dat je immuun bent voor de bacterien die toevallig rondhingen en je daardoor niet geraakt kon worden. Of je hebt gezond gegeten, beweging gekregen etc.

    Al met al maakt het niet uit, je bent zonder griep oid de winter doorgekomen ;)

  • Moolkeesje

    Hoi, bij ons ook niet en evenmin Echinaforce. Ik denk dat een gezonde levenswijze meer doet dan Echinaforce, wat m.i. alleen werkt voor de verkoper.

  • heidi78

    Het bevat een extract van de rode zonnehoed (Echinacea purpurea). Deze plant kan gewoon in je tuin groeien.

    Mooie bloemen!

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_zonnehoed

    Toegevoegd na 55 seconden:

    Je kan er ook thee van zetten.. best lekker!