Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paniek om niets !!!

  • Gentlemann1961

    Waar ik me vreselijk boos om maak is om de ongenuanceerde berichtgeving in de media betreffende de griepvariant H1N1 in de volksmond de Mexicaanse griep !!!

    Jaarlijks overlijden gemiddeld 1500 mensen in ons land ten gevolge van griep en dan gaat het bijna uitsluitend om mensen uit een van de kwetsbare groepen teweten Kinderen, Bejaarden en Chronisch zieken.

    Alleen hoor je daar helemaal niets over in de media, mogen wij dat gewoon niet weten of zo, waarom doet men daar zo geheimzinnig over ?

    Sinds de uitbraak van H1N1 zijn er slechts een paar mensen in Nederland aan deze griepvariant overleden en weer betreft het mensen uit een van de kwetsbare groepen.

    Waarom doet men van overheidswegen dan zo paniekerig over deze uitbraak?

    In Mexico (een land met een zeer gebrekkige gezondheidszorg) zijn kort na de uitbraak inderdaad veel mensen overleden, maar dat kwam omdat er indertijd nog geen Tamiflu beschikbaar was, maar nu dat er wel is overlijden er nog maar heel weinig mensen en is het openbare leven, wat een tijdje volledig stil kwam te liggen, weer volledig op gang gekomen.

    Vanwaar dan die paniek in de berichtgeving in de media ?

    Als H1N1 werkelijk zo gevaarlijk was geweest als men beweerde, waarom heeft het kabinet dan niet onmiddelijk een reisverbod naar Mexico uitgevaardigd, is men te laks geweest en heeft men de signalen vanuit de WHO (the World Health Organisation) onderschat ?

    Of is men vanuit het kabinet gewoon alleen maar bang dat vele duizenden werknemers straks ziek thuis komen te zitten, bedrijven door personeelsgebrek nog meer in de problemen komen als ze al zijn in deze toch al economisch moeilijke tijden en misschien wel de hele economie op z'n achterste beland ?

    Ik denk dat het laatste het geval is, vandaar ook dat men de mensen van overheidswege ook met klem adviseerd om zich vooral ook maar te laten vaccineren zodra in september een vaccin beschikbaar komt.

    Wat men er niet bij verteld is dat men geen tijd heeft het vaccin vooraf uitgebreid te testen op eventuele bijwerkingen op korte of langere termijn, vandaar ook dat ik me beslist niet laat inenten.

    En met mij vele duizenden anderen, waarom zou ik me laten vaccineren met iets waarvan niet vasstaat wat het op lange termijn voor gevolgen kan hebben voor onze gezondheid.

    Blijf gewoon gezond leven (verstandig en gezond eten, veel bewegen, pak voldoende nachtrust en zorg voor een goede en adequate persoonlijke hygiene) zeker als je deel uitmaakt van de risicogroepen.

    Voorkom ook zo veel mogelijk stress, ontspan jezelf zo veel mogelijk en vaar niet blind op berichtgeving vanuit de media.

    Als H1N1 op termijn echt gevaarlijk blijkt te zijn zullen er van overheidswegen echt wel stringentere maatregelen genomen gaan worden dan tot op heden het geval is.

    In paniek raken heeft tot op dit moment absoluut geen enkele zin

    the Gentlemann1961

  • mieke

    Ik maak me met gemak ook knap zorgen. Heb 3 kinderen en vind alle berichten in de media doodeng. Je snapt ook niet dat dat niet duidelijker word.

    Kun je nog wel veilig (in nederland) op vakantie en gaan echt de scholen dicht na de vakantie?

    Ik weet niet meer wat ik moet geloven!

  • Danielle

    Wij hebben een zoontje van 13 maanden en ik maak me dus ook veel zorgen om die griep en ik vind het ook echt heel irritant dat het allemaal niet echt duidelijk is.

    Ze maken je bang met allemaal berichten over zo veel zieken per dag erbij maar er wordt geen woord gezegd over het aantal mensen dat ervan hersteld is!

  • phiny

    ze moeten de mensen niet zo laten schrikken!!!!!!!!!!

    als je de griep toch krijgt!!! dan krijg je hem.

  • Gentlemann1961

    Zoals vanmorgen op teletekst te lezen stond is de eerste H1N1 patient in Nederland overleden, maar deze 17 jarige jongen was al ernstig ziek en verzwakt voordat hij de ziekte opliep in het buitenland.

    Gezonde kinderen en volwassenen kunnen de ziekte wel oplopen, maar hebben een betere weerstand tegen het virus en zijn er minder ziek van en herstellen over het algemeen ook sneller.

    Het is inderdaad zo dat men de mensen onnodig angstig maakt met de berichtgeving in de media, men vermeld wel het aantal besmettingen maar geeft niet aan dat het overgrote deel daarvan inmiddels allang weer hersteld is.

    En de mensen die in het ziekenhuis verblijven hebben zonder uitzondering allen een zwakke gezondheid en weinig weerstand waardoor bij hen de ziekteverschijnselen een stuk heftiger zijn.

    Ik snap best dat je je zorgen maakt om je zoontje, maar mits hij goed te eten krijgt en voldoende vitamines binnen krijgt en voor de rest verder goed gezond is, dan is er eigenlijk geen reden om je onnodig ongerust te maken.

    Maar blijf zijn gezondheid uiteraard wel goed in de gaten houden

    mvg the Gentlemann1961

  • Gentlemann1961

    Snap heel goed dat je je door alle berichtgeving in de media ongerust maakt over je kinderen Mieke.

    Mits hun gezondheid voor de rest goed is hoef je je niet ongerust te maken.

    Je kan in Nederland ook nog steeds met een gerust hart op vakantie en er zijn ook nog steeds geen tekenen die erop wijzen dat er straks na de vakantieperiode scholen gesloten gaan worden !!

    Men heeft mensen wel afgeraden om zich niet in grote mensen menigten op te houden zoals bijv popconcerten omdat die bekend staan als potentieele besmettingshaarden.

    Zorg voor jezelf en je kinderen dat jullie gezond blijven eten en voldoende beweging krijgen en daarnaast een goede nachtrust genieten want op die manier verklein je de kans op besmetting wel aanzienlijk

    mvg the Gentlemann1961

  • fan fan

    lees ook eens op deze link:

    ——————————————————————————–

    http://www.degezondepatient.nl/griepvaccin-gevaarlijker-dan-griep-zelf-literatuur-1-aug-2009.html

    naast goede voeding, veel frisse lucht, veel bewegen, beperking van stress en angst is het heel belangrijk om handen te wassen vooral na bezoek van openbare gelegenheden, ontwijk handvaten trapleuningen en deurklinken.

    Geef je immuunsysteen een oppepper raadpleeg een natuurwinkel.

  • mieke

    Toch hoorde ok vandaag in het nieuws dat men de scholen langer dicht wil houden na de vakantie. Ze zullen dus toch wel bang zijn voor een massa uitbraak.

    Eng allemaal hoor!!! Mijn hele vakantie wordt er door verpest