Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Griepvaccin = onveilig

  • zonnig

    Vaccin tegen Mexicaanse griep dodelijker dan gedacht

    Meer mensen overleden aan de vaccinatie dan griep.

    500 gevallen van GBS ontdekt.

    Zo te lezen al 25 doden in Amerika. In een uitgelekte brief van het Health Protection Agency, het officiële orgaan dat toeziet op de volksgezondheid komt duidelijk naar voren dat informatie is achter gehouden dat de Vaccinatie tegen de Mexicaanse Vakensgriep kan lijden tot een dodelijk hersenen aandoening : Guillain-Barre Syndroom (GBS)

    GBS valt de bekleding van de zenuwen aan, waadoor verlammingen en onvermogen om te adem kan veroorzaken met fatale gevolgen.

    Varkens griep JAB link naar dodelijke zenuwziekte: Uitgelekte brief blijkt bezorgdheid van neurologen meer dan 25 doden in Amerika

    Een waarschuwing dat de nieuwe varkens griepachtige JAB is gekoppeld aan een dodelijke zenuwziekte is verzonden door de regering aan hoge neurologen in een vertrouwelijke brief.

    De brief van de Health Protection Agency, het officiële orgaan dat toeziet op de volksgezondheid, is uitgelekt naar The Mail on Sunday, die leiden tot eisen om te weten waarom de informatie niet is gegeven aan het publiek voor de vaccinatie van miljoenen mensen, waaronder kinderen , begint.

    Het vertelt de neurologen dat zij alert moeten zijn voor een toename van de hersenen een aandoening genaamd Guillain-Barre Syndroom (GBS), die kunnen worden veroorzaakt door het vaccin.

    GBS aanvallen de bekleding van de zenuwen, waardoor verlamming en onvermogen om te ademen, en kan fataal zijn.

    De brief, verstuurd naar ongeveer 600 neurologen op 29 juli is het eerste teken dat er sprake is van zorg op het hoogste niveau dat het vaccin zelf kan leiden tot ernstige complicaties.

    Het verwijst naar het gebruik van een soortgelijke varkens griep vaccin in de Verenigde Staten in 1976, wanneer:

    Meer mensen overleden aan de vaccinatie van varkens dan griep.

    500 gevallen van GBS ontdekt.

  • Ludo (callcenter)

    Leest u ook graag dit artikel:

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1313552.ece/Vaccinatieangst_overspoelt_Nederland

  • zonnig

    Beste Moderator,

    Helaas weet ik maar al te goed hoe het er aan toe gaat in de farmaceutische wereld. Omdat ik dat zo goed weet kan ik een artikel als dat in de Volkskrant goed weerleggen. De farmaceutische bedrijven KOPEN omzet en geven zeker niet alle feiten prijs omdat ze dan omzet (dus winst) mislopen. Waarvan akte.

    Verdiep u graag beter in de materie!

    Groet,

    Zonnig

  • Angelique

    Mijn oudste 2 kinderen van 16 en 18 zijn ingeent (DKTP,BMR),maar mijn jongste 2 van 5 en 7 niet

    Mijn oudste zoon van 18 heeft in mei mazelen uit Rome meegenomen,alle 4 mijn kinderen hebben mazelen gehad.

    De oudste 2(die ingeent zijn) zijn er enigzins ziek door geweest(rode vlekken,moe,ziek) ,de jongste 2 die niet zijn ingeent zaten ook onder de rode vlekken maar hadden verder totaal geen ziektesympthomen en voelden zich kiplekker.

  • Ludo (callcenter)

    Beste “Zonnig”,

    ik sta hier absoluut open voor argumenten en ben het met u eens dat “de industrie” vaak een dubieuze rol speelt en artsen probeert te sturen tot het voorschrijven van medicijnen.

    In dit geval is het mij niet bekend dat artsen beloond worden voor het vaccineren.

    Ik zie veel indianenverhalen langs komen die niet onderbouwd zijn maar waarbij iedereen elkaar napraat.

    Het moeilijke met uw bericht is dat u een uitspraak doet (vaccin is onveilig) die ook niet bewezen is. U beroept zich op een varkensgriep uitbraak uit 1976 waarbij veel mensen ziek zijn geworden van het vaccin. Het is echter nergens duidelijk te vinden dat dit vaccin het zelfde is. (het zal niet 100% het zelfde zijn).

    Meet informatie hier over staat in the Lancet: http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(09)61395-7/fulltext

    Als u het artikel in de Volkskrant kunt weerleggen dan nodig ik u bij deze uit dat te doen en zal ik er zeker aandacht aan besteden.

    Met vriendelijke groet,

    Ludo Raedts

  • zonnig

    Beste Ludo,

    Allereerst weet ik, met eigen ogen gezien, hoe artsen worden beloond voor bepaald voorschrijfgedrag.

    Verder kan er nog geen officiële erkenning zijn omdat het resultaat van onderzoek naar bijwerkingen pas eind december beschikbaar komt. Dit is een procedure die doorlopen MOET worden om tot formele erkenning te komen. Het aangehaalde artikel uit 1976 betreft een zelfde soort werkwijze waarbij het volledig mis is gegaan.

    In ziekenhuizen & medische centra wordt personeel onjuist geïnformeerd (ieder personeelslid ongeacht de afdeling waar ze werken, ook administratie e.d. zou ingeënt moeten worden) om maar het vaccin toe te kunnen dienen. In het advies van het RIVM wordt alleen direct betrokken medisch personeel ingeënt.

    Alleen de huisarts kent iemands medisch dossier en kan beslissen of een vaccin nodig is (arbodiensten e.d. kunnen dit niet en kennen iemands medisch dossier niet). Uiteindelijk beslis je zelf of je het vaccin toegediend wilt krijgen als het nodig is, je accepteert dan ook de consequenties als het middel officieel is toegelaten.

    Groet,

    zonnig